יום שישי, 29 ביולי 2011

spin your puppets around!

שלום לכולם,

השתתפתי בסדנה של קבוצת "הבובנאות השמחה" מטאיוון ביום חמישי בבוקר ורציתי לחלוק איתכם את התמונות (סליחה על האיכות הגרועה, צולם בסלולרי...) ואת החוויות משם...
למדנו להפעיל בובות כפפה במשך 5 שעות ותרגלנו ג'סטות שונות כמו למשל- הליכה- מזיזים את ההאצבע ב30 מעלות בדיוק ויחד איתה פותחים לבובה את היד לכיוון ההליכה ימינה או שמאלה; ריצה - לבובות יש רגליים ואפשר ל'רוץ' איתן על במה\ מעל הפרגוד בקצבים שונים; קפיצה באוויר (לזרוק את הבובה באוויר ולהחזיר ליד- סופר קשה, סופר קורדינציה!); לחימה- שתי בובות נלחמות זו בזו- עושות סלטות באוויר, נותנות אגרופים ונלחמות בכלי נשק עד שמישהו מנצח; סיבובים (לסובב את הבובה סביב היד כאשר הרגליים מובילות את התנועה וחזרה) ועוד.
ראינו בובות של ליצן שכובעו מסתוב באוויר, חייל שנלחם עם חץ וקשת, איש שפותח מניפה, איש זקן שמדליק מקטרת עם גפרור (!) וגברת מדהימה שהתנועות הרכות שלה (כמו ליטוף השיער למשל עם כפות ידיה המתקפלות) מפילות את הלסת לריצפה.
אפשר לראות קצת בסרטון שאילן סביר העלה וערך, אבל על החוויה של השרירים התפוסים והחיוך הרחב שיצאנו איתו משם, אפשר רק לספר...

http://www.youtube.com/watch?v=zmgTMQZgZxY&feature=related


תודה לאילן ולמרכז על הסדנה המעשירה

זהו השבוע השני לקיומו של הפסטיבל לתיאטרון בובות- ומחר היום האחרון - יש הצגות ממש שוות, אז כדי לבוא ולצפות !
אתמול, יום חמישי אחה"צ, היו לי 2 סדנאות של מבוך חתול ועכבר וקיפודים מאיצטרובלים- והיה ממש כיף לראות את החיוכים של הילדים שיצאו עם קיפוד או עם עכברים לאחר ניצחון על חתול שהכינו ההורים. הכי ריגש אותי- כאשר אמא אחת באה וסיפרה שהיא ובנה היו בסדנה של הקיפודים בשנה שעברה וחזרו גם השנה... :)
מחר, שבת בבוקר, יהיו 2 סדנאות נוספות של צלליות וקיפודים ולאחר מכן בערב סדנה של תחרות הזמר (או איך שאני מכנה אותה- תחרות הזיופים!) לאחר מכן, אלך לצפות בטאיוונים מעיפים את הבובות שלהם באוויר בקרנבל הבובות שלהם !

אתמול גם צפיתי בPlanet Egg - הצגה מאוד מיוחדת בה יש שילוב של כמה מדיות- תיאטרון בובות מינאטורי וצילום וידאו. הדמויות והתפאורה הן מעולם הירק - בכוכב הביצה חי לו בשלווה איש, בצל ירוק, בין עצי ברוקולי ויצורי פיטריות (שכל הזמן אומרות: שרום, שרום... כל היום אנחנו ממלמלים את זה לעצמינו ונשפכים מצחוק) אותן הוא מאכיל במלח עד שמגיע יצור מן החלל החיצון שחלליתו נשברת... ההצגה מוקרנת על המסך תוך כדי הפעלה וסידור הסצנות השונות על הבמה, והסאונד מושמע על ידי מפעילה שלישית עם שלל חפצים - ממש כמו תסכית live שמצולם ומועבר אלייך עם כל הרגישות של הדמויות וההשקעה המוטרפת בחפצים הקטנטנים שקמים לחיים.
זו עבודה מעניינת מאוד, הסיפור פשוט אך היכולת להעביר ללא מילים את היחסים בין הדמויות וההתמודדות שלהן עם מצבים שונים בהחלט ראויה להערכה.
הנה קטע מתוך ההצגה:
http://www.youtube.com/watch?v=USWUtpz7pLs&feature=related


אביטל דבורי, הבימאית שלנו, התארחה בתוכנית "המקצוענים" ודיברה על בובנאות ועל ההצגה:
http://boker.nana10.co.il/Article/?ArticleID=817936

העבירו ל- 0:48:20 ותוכלו לצפות בכתבה.

מקווה שהחום ישבר קצת, עוד מעט יומולדת...
שיהיה לכם שבוע נפלא!





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה