יום שלישי, 19 באוקטובר 2010

התינשאי לי?

כן !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלום לכולם,
חזרנו מטיול של חמישה ימים בברצלונה והיה מעולה! ראינו המון המון המון דברים מעניינים ולמרות חיפושי הרבים אחרי תיאטרון בובות, לא מצאתיו כמעט בעיר זו.
בכל זאת, הצלחתי למצוא כמה דברים שקשורים לבובות ולכן אעלה את התמונות לכאן:
מוריס טייל איתנו לאורך כל הטיול בתיק ויצא מידי פעם לבדוק את השטח... כאן הוא בודק את שדה התעופה ואת חדר המנוחה של כ.א.ל

הגענו לברצלונה וגילינו שהמלון נמצא בין 2 מבנים של גאודי: קאסה מילה וקאסה באליו- שתי יצירות גאוניות של אדריכלות. כמעט ואין קווים ישרים במבנים שגאודי יצר והצבעוניות ממכרת לעין.
לפני שחקרנו את המבנים והמוזיאונים הלכנו ברחובות וחקרנו את העיר:
הלכנו לרחוב ה
ראמבלה- רחוב הומה אדם שבצידי המדרכה שלו עומדים שחקנים מחופשים לדמויות שונות וצבעוניות, ואם זורקים להן מטבע הן זזות או נותנות מופע קטן.

נסענו ברכבת, ברכבת התחתית, באוטובוסים, ברכבל והלכנו המון המון ברגל (כאן מוריס הציץ בנסיעה ברכבת) :

עלינו להר טיבידאבו בתקווה שהמריונטאריום- מופע מריונטות (שנמצא בפארק השעשועים) יהיה פתוח, אך התאכזבנו לשמוע שהפארק סגור. למרות זאת, לא התייאשנו והחלטנו לטפס למנזר שבראש ההר יחד עם מוריס ולראות את ברצלונה מלמעלה...

ראינו תערוכת בובות ותמונות של הפסטיבל לכבוד החג שנחגג בחודשי הקיץ - Festival del Grec

ומצאנו חנות של מסכות ובובות שהיוצרת שלהן הייתה בחנות ונתנה לי למדוד מסכה של קומדיה דל ארטה:

במקום אחר, ברובע לה ריברה המקסים והמלא חיים, לפני הביקור שלנו במוזיאון פיקאסו (היינו מוותרים על התענוג, לא התרשמנו במיוחד) ובמוזיאון השוקולד (מומלץ ביותר!!!) , מצאנו חנות למניפות וחצאיות פלמנקו שבפתחה יושבות בובות מעיסת נייר:

תוך כדי שוטטות ברחובות הצרים והמיוחדים של הרובע הגותי הנ"ל ראינו מרצפות מונחות בטור על המדרכה שמסמנות
את הופעת הרחוב בפתחה של חנות לבגדי פלמנקו ומניפות-

בשני ערבים אחרים שקדמו לביקור שלנו בלה ריברה ראינו 2 מופעי פלמנקו נוספים- אחד במועדון מעושן והשני במועדון מהודר עם ארוחת ערב מלאת כל טוב:

הביקור באתרים הידועים של גאודי- פארק גואל ולה סגרדה פמיליה היה מעלף: הגובה של הכנסיה ואיכויות העיצוב שלה גורמים לך לבהות במשך דקות ארוכות עם הראש כלפי מעלה. הביקור בפארק גואל היה חביב, הוא עמוס מאוד בתיירים ואולי עדיף להגיע אליו מוקדם בבוקר כדי להיתרשם מהמקום כמו שצריך. הקרמיקות שיש בחלק העליון שלו מאוד מרשימות.

בביקור בקאסה מילה ראינו חדר ילדים שבו היו 2 משחקי תיאטרון בובות לילדים של תחילת המאה ה-19:

תיאטרון נייר תיאטרון בובות כפפה

הביקור בשוק היה חוויה בילתי נשכחת של טעמים וריחות- דגים מכל המינים, שוקולדים, בשרים וגבינות שמתוכם בחרנו לנו מוצרים לפיקניק במונז'ואיק - גבעה המשקיפה אל הים ובה מצויים הגנים הבוטניים, מוזיאון האמנות הלאומי והירידה אל המזרקה המפורסת של ברצלונה.

בביקורינו באקווריום של ברצלונה ראינו חיות ים שונות ומשונות - עברנו במנהרה של כרישים וחתולי ים ובהינו במדוזות מחשמלות... וגם עשינו קצת שטויות:

לסיכום החוויה המעוררת, השלווה, הצבעונית, השמחה, המשגעת שחווינו - שלא על כולה סיפרתי כי יש כל-כך הרבה תמונות ומקומות שהיינו בהם (מדהים מה שאפשר לעשות בחמישה ימים!), אני רוצה לשלוח את תודתי לכם- המברכים אותנו על אירוסינו, ריגשתם אותנו מאוד ושימחתם אותנו בתגובותיכם,
אני מאחלת גם
דרך צלחה לכל החוזרים ללימודים,
איזה כיף לחזור למרכז לת.ב!!!

יפעת

1. יפעתי, תמונות מהממות!
    ברצלונה היא עיר של קסם, המון המון המון קסם:)
    איזה כיף לכם!
    ארצה לראות את הבובה בהזדמנות!